Då ni beställer officiella dokument för er ansökan bör följande information framgå:

  • Beställarens namnBeställarens telefonnummer (ifall mer information behövs för beställningen)
  • Beställarens adress
  • Beställarens personbeteckning (för fakturering)
  • Fastighetsbeteckningen tex. 710-460-1-25 (fastighetens namn kan nämnas om det är bekant)
  • Vilka dokument ni vill beställa

Officiella dokument för bygglov:

  • beviljad lagfart
  • arrendeavtal (ifall fastigheten arrenderas av staden)
  • utdrag ur officiell karta (skala 1:10000)
  • tomtkarta (ifall det finns)
  • fastighetsregisterutdrag
  • planeutdrag

 

Officiella dokument för åtgärdstillstånd:

  • beviljad lagfart
  • arrendeavtal (ifall fastigheten arrenderas av staden)
  • utdrag ur officiell karta (skala 1:10000)
  • tomtkarta samt utdrag ur plan (ifall byggandet sker på planområde)
  • planeutdrag (endast på detalj- och strand-detaljplaneområde)

 

Officiella dokument för anmälan:

  • beviljad lagfart
  • arrendeavtal (ifall fastigheten arrenderas av staden)
  • utdrag ur officiell karta (skala 1:10000)

 

Ni beställer officiella papper genom att kontakta mätningsavdelningen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller ringa fastighetssekreterare Martina Ekberg, tfn 019 289 3823

OBS! Ni kan även låta byggnadsinspektionen beställa handlingarna på er bekostnad. Då märker ni ut detta på ansökningsblanketten längst ner på sida 1 i ansökningsblanketten !

Like it? Share it!