Raseborgs stad erbjuder företagsrådgivningstjänster i Hangö, Raseborg och Ingå sedan 1.4.2024. Tre företagsrådgivare betjänar både nystartande och redan existerande företagare i alla frågor som rör företagande.
Onsdagen 24 april kl. 9-17 håller företagsrådgivningstjänsterna öppet hus i sina nya utrymmen i Ekenäs, Raseborgsvägen 37, E-huset. Då finns det möjlighet att träffa de tre företagsrådgivarna och bekanta sig med företagstjänsterna och de nya utrymmena.
Mellan klockan 9 och 11 finns också projektkoordinator Sofia Svahnström som är insatt i den kommande AN-reformen, Karin Ljung-Hägert från stadens integrationstjänster, samt representanter från Kommunförsök med sysselsättning, som kan berätta om bl.a. anställning med lönestöd och startpeng för företagare.
Efter klockan 12 finns det möjlighet till snabbträffar med företagsrådgivarna. Man kan boka en kort tid via nätet på förhand, men kunder tas även emot via drop-in. Under träffen hinner vi göra en kort kartläggning samt komma överens om eventuella flera träffar eller åtgärder.
Liknande tillställningar kommer också att ordnas i Hangö och Ingå under våren.
Program 24.4:
Kl. 9.00-17.00 – Öppet hus
Dörrarna är öppna för alla som vill bekanta sig med företagstjänsterna. Företagsrådgivarna är på plats hela dagen.
Kl. 9.00-11.00 – Träffa sakkunniga:
- Företagstjänsterna – företagsrådgivare Annika Metsämäki, Martina Sundqvist och Alexandra Stoor
- Reformen av arbets- och näringstjänsterna – projektkoordinator Sofia Svahnström
- Kommunförsök med sysselsättning – kundserviceansvarig Annette Ruuhonen
- Raseborgs integrationstjänster – chef för integrationstjänster Karin Ljung-Hägert
Kl. 12.00-17.00 Snabbträffar med företagsrådgivarna
Efter klockan 12 har besökarna möjlighet att boka tid för 15 minuters snabbträffar med företagsrådgivarna. Tid kan bokas antingen på förhand via knappen nedan eller genom att komma in till kontoret. I tidsbokningen finns olika teman man kan välja mellan, bl.a. starta eget företag, marknadsföring och finansiering. Under träffen går vi kort igenom en checklist och kunden får råd inför framtiden. Eventuellt bokar vi in en tid för ett längre rådgivningstillfälle.
Läs även