Den nationella poststrejken som började måndagen 11.11.2019 och som fortsätter
tillsvidare påverkar social och hälsovårdstjänsterna på följande sätt:
Hälsovårdscentralen
Under poststrejken kontaktas patienter/klienter per telefon i stället för med brev. Möjliga intyg kan avhämtas direkt från hälsovårdscentralen under strejken. Hälsovårdsfakturorna skickas per post när poststrejken är över.
Socialservice
Under poststrejken utdelas inga brev från Raseborgs stads socialservice. Beslut som görs skickas skriftligen ut till sakägare efter avslutad poststrejk med sändningsdagens delgivningsdatum. Sakägande informeras per telefon eller e-post om innehåll i beslut ifall kontaktuppgifterna finns tillgängliga. Skriftliga ansökningar kan inlämnas till ifrågavarande verksamhetspunkt eller till stadshusets kundbetjäning.
Tandvården
Under poststrejken kontaktas patienter per telefon i stället för brev. Eventuella fakturor delas ut vid besöket eller skickas när poststrejken är över.
Äldreservice
Under poststrejken utdelas inga brev från Raseborgs stads äldreservice. Beslut som görs skickas skriftligen ut till sakägare efter avslutad poststrejk med sändningsdagens delgivningsdatum.
Det kan dröja innan de fakturor som skickats ut precis innan strejken kommer fram. Det kan leda till att förfallodagen på en del av fakturorna redan utgått när brevet anländer. Det går bra att betala fakturorna när den anlänt även om det är efter förfallodagen.
Mer info
Vid frågor vänligen kontakta verksamhetspunkterna under deras telefontider. Du hittar kontaktuppgifterna här:
Läs även