Vattenverket begär in vattenmätarställningar hösten 2025, behöver du meddela innan dess är vår Web-tjänst öppen 24/7 som tidigare.
Raseborgs vatten
Växel 019 289 2000
raseborgsvatten@raseborg.fi
Störningsanmälan efter arbetstid
Ekenäs området tfn: 040 042 7008
Karis och Pojo-området tfn: 044 744 6700
Välkommen till Raseborgs Vatten!
Vi sköter om vattentjänster inom vårt verksamhetsområde som sträcker sig från Bromarv i väst till Svartå i öst, från Skåldö i söder till Fiskars i norr.
Skötsel av vattentjänster innebär produktion och distribution av hushållsvatten samt hantering av avloppsvatten. Hushållsvattnet pumpas och distribueras till våra kunder från våra 12 grundvattentäkter som finns utspridda över området. Avloppsvattnet samlas och renas centralt i Karis-Pojo reningsverk i Åminnefors, i Skeppsholmens reningsverk i Ekenäs eller lokalt i Bromarv reningsverk.
Vi vill förse våra kunder med gott hushållsvatten och rena avloppsvattnet effektivt! På dessa sidor kan du skriva avtal och bli kund hos Raseborgs Vatten, anmäla din vattenmätarställning och få information om vår verksamhet.
Meddela din vattenmätarställning i vår nättjänst eller med e-post raseborgsvatten@raseborg.fi I tjänsten kan du följa din förbrukning, ta kontakt eller lämna felanmälan.
Boka tid för ditt vattenmätarbyte här.
Efter att du har fått meddelande om att din vattenmätare skall bytas kan du i denna tjänst boka en tid som passar dig för vattenmätarbytet.
Från och med 1.3.2025 finns blanketten hyresvärdens medgivande att ladda ner här, innan hyresgästen kan göra ett bruksavtal med oss.
Nytt bruksavtal (när du flyttar in)
Avsluta ditt bruksavtal (när du flyttar ut)
Anslutningsavtal (när du bygger nytt eller vill ansluta din fastighet till vatten- och avloppsnätet.)
Växel 019 289 2000
raseborgsvatten@raseborg.fi
Störningsanmälan efter arbetstid
Ekenäs området tfn: 040 042 7008
Karis och Pojo-området tfn: 044 744 6700